Ik kan niet wachten tot dat het maandag is. Dan vertrek ik namelijk samen met mijn moeder naar Italië voor een Food & Wine tour met PalioTours. Het wordt gelijk de eerste keer dat ik met mijn moeder op reis ga en daarnaast vind ik het superleuk dat ze dan ook eindelijk eens kan zien wat ik nou eigenlijk doe. Dubbel zo gaaf dus!

PalioTours, organisator van reizen naar Italië

Dat mijn moeder en ik meegaan op deze reis is niet omdat we deze reis hebben geboekt. Ik ken de eigenaar van PalioTours, Stan Douglas, sinds de zomer van 2013. Ik woonde en werkte toen in Italië en kwam met Stan in contact omdat ik een bezoek wilde brengen aan de Palio di Siena. Sindsdien ga ik naar de Palio en in juli dit jaar al voor de vierde keer. Naast het schrijven van artikelen ben ik vorig jaar ook als hostess werkzaam geweest.

Naast reizen naar de Palio in Siena organiseert Stan ook speciale reizen naar het Carnival in Venetië, reizen naar de operavoorstellingen in de Arena di Verona en dus ook Food & Wine reizen.

PalioTours Food & Wine “Tre Regioni” trip Italië

Naar de Palio in Siena ga ik eigenlijk altijd alleen, ik ben er tenslotte om te werken. Nu ga ik ook mee om het reisgezelschap te begeleiden als hostess en daarnaast om een aantal artikelen uit te werken. Het leuke is dat ik deze keer tijdens de gehele reis een tweepersoonskamer heb en dus kan er iemand mee. Het allerleukste is, mijn moeder gaat mee en dit wordt onze allereerste reis samen. Hoe leuk is dat?!

Ik ga mee met PalioTours Food & Wine trip Italië

Het programma van de Food & Wine trip Italië

We vertrekken maandag en vliegen samen met Easyjet naar het vliegveld van Milaan. Van daaruit nemen we de trein naar onze eerste bestemming Parma.

We verblijven hier één nacht in het Palazzo Dalla Rosa Prati hotel dat er absoluut niet verkeerd uitziet. Voor de avond heeft Stan ons uitgenodigd voor een diner voor drie in restaurant La Forchetta. De overige gasten zijn al op 16 mei gearriveerd in Parma, maar helaas konden wij niet eerder vertrekken.

De volgende dag, dinsdag de 19e reizen we door naar Manarola, één van de vijf dorpen in de regio Cinque Terre. Hier verblijven we in het Marina Piccola hotel. De foto’s hieronder zijn gemaakt door Denise Miltenburg, van Follow my Footprints, die dit voorjaar een bezoek bracht aan onder andere, Manarola.

Ik ga mee met PalioTours Food & Wine trip Italië

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het meeste uitkijk naar het bezoek aan Cinque Terre. Toen ik in Italië woonde wilde ik hier op de terugweg naar huis al langs maar vanwege omstandigheden kon dat toen niet. We hebben 1 dag vrij in Manarola en 1 dag staat er tour op het programma.

Na drie dagen Cinque Terre vertrekken we die donderdag vroeg in de ochtend per trein naar Turijn. Hier verblijven we in het luxueuze hotel Grand Hotel Sitea.

Tijdens de reis gaan we onder andere een kookworkshop doen en genieten van diverse wijnproeverijen. In Cinque Terre en Turijn hebben we ook een stadstour.

Ben jij al eens in deze streek en steden geweest? Mocht je goeie tips hebben voor onze vrije dagen, deel ze in een reactie:)